"Разхождайки" се из интернет попаднах на една много интересна статия. Грабна ме заглавието, което гласеше кои са най-интересните новини според Фейсбук и Туитър за 2011 година. В статията бяха подредени по важност топ 10 събития за годината в световен мащаб.
Учудващото, това, което ми направи силно впечатление бе, че новината зя някой актьор или в случая ексцесиите покрай актьора Чарли Шийн попада в топ 4 по важност сред събитията, коментирани и споделяни във социалната мрежа на Фейсбук. Тази новина се оказва една от най-интересните случки, според потребителите на двете социални мрежи, които общо наброяват над един милиард.
Наистина е удивляващо какво хорта предпочитат по важност. Имайки предвид всичките значими събития, които се случиха през изминалата 2011 година те предпочитата по важност подробностите покрай социалния живот на някой холивудски актьор, правейки го една от най-важните новини за годината вместо наистина значимите събития, които разтърсиха целия свят. Не знам дали тези, които са написали новината са сбъркали някъде или просто статистиката, която са получили и на базата на която за съставили този материал е била грешна или манипулирана.
Другите новини, които бяха в топ 10 по важност за годината също бяха от подобен характер, или поне тези, които се нареждаха в челната тройка. Една оправдателна присъда за съдебен процес за убийство в щатите печели първо място в тази класация. И може би в България това определено не е интересно или важно, но явно за хората в Съединените американски щати тази новина е изключително важна и рейтингова, щом бива посочена като най-важната новина за 2011 година.
Наистина са много интересни предпочитанията на последоватеите на тези две социални мрежи. Новините, които всекидневно се споделят там са стотици хиляди. Всяка медия, сайт, информационна агенция, телевизия вестник или каквато и да е друга медия се стреми да спечели последователи и фенове в интеренет и използва тези социални мрежи много активно. Имайки предвид това и че всеки ден можем да следим всичко случващо се именно там в страниците на медиите в социалните мрежи е излючително интересно, че хората са реагирали най-активно на заглавията, които дори някои биха причислили за жълти. Да, рейтингови са определено, но да бъдат степенувани като най-важни - това може би е криворазбраното виждане за новини и медии на авторите на съответната статия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар